برخورد با تخلف باید با رعایت موازین شرعی و قانونی باشد

سخنگوی وزارت کشور در واکنش به برخورد مامور نیروی انتظامی با فردی که در خیابان اقدام به کشف حجاب کرده بود گفت‌: برخورد با تخلف باید با رعایت موازین شرعی و قانونی باشد‌. به گزارش ایلنا،سید سلمان سامانی در واکنش به ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی با مضمون برخورد مامور نیروی انتظامی با فردی که کشف حجاب کرده است، اظهار داشت‌: نیروی انتظامی به عنوان ضابط دادگستری وظیفه برخورد با جرائم مشهود را برعهده دارد و مطابق قانون باید اقدامات لازم را به منظور حفظ ادله وقوع جرم و جلوگیری از فرار یا مخفی شدن متهم به عمل آورد، تحقیقات لازم را انجام دهد و بلافاصله نتایج و مدارک به دست آمده را به اطلاع دادستان برساند‌. وی در ادامه افزود‌: اینها همه در حالی است که مجری قانون ‌باید در برخورد با مجرمان، خود بیشترین پایبندی به قانون را داشته باشد و از هر گونه اقدامی که خارج از دایره قانون است خودداری کند‌. سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد‌: برخورد با تخلف باید با رعایت موازین شرعی و قانونی باشد و در نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ کس مجوزی برای اقدام خلاف قانون حتی در مقام برخورد با جرائم مشهود را ندارد‌. سامانی به اهتمام دولت در رعایت موازین شرعی و قانونی در تمامی زمینه‌ها و تحقق مفاد منشور حقوق شهروندی ابلاغی ریاست‌جمهوری تاکید کرد و گفت‌: نیروی انتظامی در این روزها با اقتدار و رفتار متین خود صیانت از امنیت ملی و مصالح کشور را در تمامی حوزه‌ها، از دورترین نقاط مرزی تا پایتخت به تصویر کشیده است و انتظار می‌رود در انجام اینگونه وظایف قانونی نیز نهایت دقت در رعایت موازین به عمل آید‌. هیچ‌کس مجوزی برای اقدام خلاف قانون حتی در مقام برخورد با جرائم مشهود را ندارد‌.
علاءالدین بروجردی‌:
هیچ نهاد بین المللی به ساخت پیشروان هسته ای اعتراض نکرده است
رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است با توجه به ظرفیت‌های بین‌المللی ایران در تردد دریایی لازم است از فناوری پیشران هسته‌ای استفاده کنیم‌. به گزارش خانه ملت، علاءالدین بروجردی با اشاره به آغاز فعالیت جمهوری اسلامی ایران روی پیشران هسته‌ای گفت‌: با توجه به ظرفیت دریایی جمهوری اسلامی در سطح جهان و اینکه ایران یکی از مهمترین کشورهای پرتردد در عرصه بین‌المللی دریاها بوده لازم است از توانمندی پیشران هسته‌ای استفاده کنیم‌. نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی آغاز فعالیت‌های ایران روی پیشران هسته‌ای را اقدامی در جهت استفاده از ظرفیت اقیانوس‌ها و سوختی برای زیردریایی‌ها دانست و افزود‌: پیشران هسته‌ای جزو مسایلی نیست که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آن مطلع نباشد‌. وی افزود‌: دستور رییس‌جمهور برای اجرای پروژه پیشران هسته‌ای صادر و تسهیلات لازم نیز برای ساختمان‌سازی داده شده و تاکنون نیز هیچ اعتراض خاصی از هیچ نهاد بین‌المللی به دنبال آن نبوده است‌. بروجردی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود آغاز فعالیت روی پیشران هسته‌ای از سوی ایران به علت اقدامات ضدایرانی آمریکایی‌ها بوده است، یادآور شد‌: زمان خاصی برای آغاز پیشران هسته‌ای پیش‌بینی نشده بود و کشورها هرگاه احساس کنند به این توانمندی رسیده‌اند می‌توانند از این فناوری استفاده کنند‌. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اهمیت پیشران‌های هسته‌ای خاطرنشان کرد‌: پیشران هسته‌ای می‌تواند کمک شایانی به ترددهای دریایی جمهوری اسلامی ایران کند‌. پیشران، بخش محرک یک موتور است که بسته به محل استفاده یا سوختی که مصرف می‌کند دسته‌بندی می‌شود‌. پیشران‌های هسته‌ای همان‌طور که از نام آن مشخص است از سوخت‌های هسته‌ای غنی شده استفاده می‌کنند که امروزه در میان شناور‌های سطحی و زیرسطحی نظامی و غیرنظامی دریایی کشور‌های پیشرفته شامل نفتکش‌ها و کشتی‌های اقیانوس‌پیمای تجاری دیده می‌شود‌.


سرلشکر باقری‌:
کل سرزمین سوریه باید تا ماه‌های آینده پاکسازی شود
رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه تا ماه‌های آینده کل سرزمین سوریه باید پاکسازی شود، گفت‌: ارتش سوریه و حاکمیت قانونی این کشور به دنبال آتش‌بس است‌. به گزارش مهر، سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح درباره قطعنامه آتش‌بس سوریه گفت‌: این بار هم مانند دفعات گذشته کسانی که خواهان امنیت و آرامش سوریه نیستند وقتی دیدند ارتش و حکومت سوریه همت کرده و می‌خواهد حومه دمشق را از لوث وجود تروریست‌ها پاکسازی کند، علم آتش‌بس برداشتند تا بتوانند از تروریست‌ها حمایت کنند‌. وی ادامه داد‌: ارتش سوریه و حاکمیت قانونی این کشور به دنبال آتش‌بس است تا بتواند امنیت مردم دمشق را تامین کند‌. سرلشکر باقری با اشاره به عهدشکنی تروریست‌ها در آتش‌بس اخیر اظهار داشت‌: از حومه دمشق تاکنون هزار و ٢٠٠ خمپاره به سوی دمشق شلیک شده و امنیت و آرامش مردم برهم خورده و تعداد زیادی از مردم بی‌گناه به شهادت رسیدند و فعالیت‌های اقتصادی مردم دچار اختلال شده است‌. وی ادامه داد‌: باید در این مناطق پاکسازی اتفاق می‌افتاد‌. با کار مشترکی که دوستان کشور سوریه از جمله ایران و روسیه انجام دادند، این قطعنامه قدری تعدیل شد و تروریست‌های مشخص و نامداری مانند جبهه ‌النصره استثنا شدند و جنگ با آنها ادامه خواهد داشت‌ اما حیطه‌هایی برای آرامش و آتش‌بس برقرار می‌شود برای آنکه مردم حومه دمشق آسیب نبینند و بتوانند به زندگی خود ادامه دهند اما قطعا این‌گونه نخواهد بود که اینها بتوانند از تروریست‌ها حمایت و پشتیبانی کنند و این جبهه تروریستی بخواهد باقی بماند‌. سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه تا ماه‌های آینده کل سرزمین سوریه باید پاکسازی شود تا ملت سوریه بتوانند به زندگی خود ادامه دهند، گفت‌: ما به این قطعنامه که یک تصمیم بین‌المللی است پایبند خواهیم بود و دولت سوریه هم به آن پایبند است اما بخش‌هایی از منطقه حومه دمشق که در قطعنامه هم به آنها اشاره شده مورد آتش‌بس نیستند و پاکسازی در آنها ادامه خواهد داشت‌.